חזון תלת שנתי והתפיסה החינוכית בשילוב התקשוב
מקיף ה' אשדוד שם לו למטרה להפוך את סביבת הלימוד על כל מרכיביה לסביבה מתוקשבת וחדשנית המותאמת לעידן הדיגיטאלי במאה ה-21.
בוגר בית ספרנו יהיה בעל מיומנויות ויכולות להשתלב באתגרים שמציבה לנו המאה ה-21 ולהתמודד עימם.
כדי להביא למצב שבו הטכנולוגיה משמשת להטמעת פדגוגיה חדשנית, משפרת את איכות ההוראה ותורמת להקניית מיומנויות המאה ה-21, יש לפעול בשלושה מישורים:
* סביבת הלמידה.
* התלמידים.
* עובדי ההוראה.
השיטה
יצירת סביבה מתוקשבת בעלת תשתיות דיגיטאליות נגישות למורה ולתלמיד
מהווה תנאי בסיסי לקיום סביבה לימודית מתוקשבת המותאמת למאה ה-21 וכוללת:
תשתית אינטרנט
מקרן ומחשב בכל כיתה
תמיכה טכנית זמינה.
הטמעת מיומנויות המאה ה-21 בקרב תלמידי ביה"ס והקניית כלים שיסייעו לבוגר ביה"ס להתמודד עם דרישות התקופה:
- אוריינות מדיה ומידע- התלמיד יהיה בעל מיומנויות בסיסיות בחיפוש והערכה ביקורתית של מידע והפקת מידע תוך שימוש באמצעים דיגיטליים שונים.
- פיתוח לומד עצמאי המשתמש במחשב ובאינטרנט ללמידה עצמאית של נושא מוגדר.
- פיתוח למידה שיתופית עם עמיתים המפתחת חשיבה ביקורתית, אחריות אישית וקבוצתית והאצלת סמכויות.
- התלמיד יפתח חשיבה מסדר גבוה הכוללת חשיבה יצרתית, ביקורתית ויכולת לפתור בעיות. יהיה מודע לתהליכי החשיבה שלו ויהיה מסוגל לווסת אותם בסביבה המתוקשבת.
- התלמיד יידע להפיץ מידע וידע בביה"ס ומחוצה לו באמצעים מקוונים כגון: פורומים, אתרים, בלוגים.
שיפור מיומנויות המורים ופיתוח מקצועי של עובדי ההוראה:
- שילוב תכנים דיגיטאליים וכלים מתוקשבים בתהליך ההוראה בכלל המקצועות.
- שיפור יישום מערכת מקוונת המאפשרת דיווח ומעקב אחרי התקדמות התלמידים.
- שימוש בפורטל בית ספרי לקיום תקשורת דיגיטאלית ולמידה מתוקשבת בין צוותי ההוראה ובין מורים ותלמידים.
- למידה משותפת ברשת תוך שימוש במגוון כלים שיתופיים.
- אינטרנט בטוח – קידום מודעות התלמידים למוגנות, התנהגות אתית ברשת והקניית כלים לגלישה בטוחה.